Host and Client

 

                “Host” (cu traducerea in engleză “gazdă”) este un calculator conectat la o retea,punând la dispoziție celorlaltor calculatoare din rețea unele resurse ale sale (fisiere,aplicatii s.a.). În acest caz celelalte calculatoare se mai desemnează și drept guest („oaspete”).  

În ultimii ani se preferă totuși folosirea termenilor server (în loc de host) și client (în loc de guest).

Optiunile Host si Client sunt utile in campaniile de e-mailing cu transmitere directa, astfel Opţiunea Client:

• permite simularea transmiterii mesajelor de e-mail dintr-un client de email uzual gen Outlook sau Outlook Express etc;

• in mesajul de e-mail va fi inclus un header de tip X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512 (unde partea de după X-Mailer reprezintă Clientul completat de dumneavoastră )

Optiunea Host

este important ca Host-ul sa fie identic cu reverse DNS-ul IP-ului dumneavoastra (implicit este numele calculatorului local)

IP-ul si reverse DNS-ul (Host)- (nu este obligatoriu sa aveti alocat un Hostname - depinde de providerul de Internet)

setarea eronată a acestei optiuni are ca efect rejectarea de către unele servere a mesajelor de email;

daca nu exista reverse DNS atunci se poate completa adresa de IP sau numele calculatorului (cu rezultate mai putin bune).

Modificarea acestor opţiuni este facultativă si este recomandat a fi utilizate doar de către persoanele cu cunostinte IT.

Cu alte cuvinte,Host este un computer conectat la internet,ce găzduieşte pagini web şi furnizează vizitatorilor un server dedicat-care găzduieşte un singur site web.Un server ne-dedicat găzduieşte mai multe pagini web.

Serverele dedicate sunt mai rapide,dar şi considerabil mai scumpe. Pe de alta parte,Client este un computer care se conectează la un server prin diverse protocoale sau aplicaţii pentru a apela la serviciile acestuia.

Modelul standard pentru aplicatii in retea este client-server. Serverul este un proces asteptand sa fie conectat de un proces client pentru a oferi diverse servicii (acces la resurse). Resursele pot fi fisiere, structuri de date, informatii diverse sau resurse fizice ca imprimante, fax-uri, scannere etc. Serverii si clientii sunt procese care se pot executa oriunde in retea. O secventa tipica poate fi urmatoarea: g7z19zt - se starteaza procesul fie la pornirea sistemului, fie dintr-un fisier script. Se face initializarea, dupa care serverul trece in starea de asleep, asteptand o cerere de serviciu de la un client. - se starteaza un proces client, cel mai adesea prin introducerea unei comenzi interactive de catre un user. Iata cateva tipuri de servicii pe care le poate asigura un server: - aflarea zilei - printarea unui fisier - scrierea/citirea unui fisier de pe sistemul serverului - logarea la sistem a unui user - executarea unei comenzi pe sistemul serverului - la terminarea serviciului de catre procesul server, acesta trece din nou in starea asleep.

     Putem divide procesele server in: - serveri iterative- daca cererea facuta de client poate fi rezolvata de server intr- un interval dat de timp (relativ scurt). Cererea este rezolvata chiar de serverul insusi. Un exemplu tipic este aflarea zilei, orei. - serveri concurenti, daca cererea facuta de client nu poate fi rezolvata de server intr-un timp dat (nu poate sti cat va dura). In acest caz, serverul invoca alt proces pentru rezolvarea cererii, dupa care trece in asleep. Serverul este startat primul, dupa care se deschide un canal de comunicatie pe sistemul pe care se afla si se informeaza hostul local ca se pot primi cereri de la clienti la o adresa data. Serverul va astepta cererile la adresa respectiva. Un server iterativ proceseaza cererea si trimite raspunsul. Serverii iterativi sunt in mod normal folositi daca cererea unui client poate fi rezolvata toata. Serverii concurenti vor lansa (fork+exec) un nou proces pentru rezolvarea cererii clientului. Noul proces se va ocupa numai de cererea pentru un anumit client, desfasurata pe un canal ce va fi inchis la terminare. Din cele prezentate, reiese ca un server va introduce intr-o coada cererile de la clienti, in timp ce el rezolva o parte din ele. De asemenea, un proces server va fi activ atat timp cat functioneaza calculatorul host. Un client este un proces care doreste utilizarea unei resurse, avand si el o secventa de actiuni de desfasurat. Astfel, el va deschide un canal de comunicatie si se va conecta la un anumit host, la o adresa data (a serverului). Apoi, va trimite mesajul-cerere catre server si va astepta primirea raspunsului. La terminarea actiunii, clientul va inchide canalul de comunicatie. Deschiderea unui canal de comunicatie de catre server este cotata ca o actiune pasiva, in timp ce un client deschide un canal in mod activ. Termenii de server si client pot fi si o masina (statiile fara disc din retea, clientii, acceseaza serverul, un file-server).

Un computer la care este legata o imprimanta se considera a fi un server de imprimanta. Uneori, serverii se mai numesc si daemoni, adica serveri incarcati la startarea sistemului. Daemonii sunt folositi pentru furnizarea de servicii sistem (timp, useri).

 

 

 

Sursele utilizate in realizarea referatului :

http://www.studentie.ro/referate/informatica/referat-informatica-modelul-client-server_i46_c981_65009.html

 http://forum.listafirme.ro/forum_posts.asp?TID=64&title=optiunile-host-si-client