Noua interfaţă utilizator

Panglica

În publicaţiile anterioare aţi avut ocazia să citiţi despre noua formă a interfeţei utilizator, reprezentată printr-o Panglică cu pictograme. Microsoft Office Access 2007 este una dintre aplicaţiile în care s-au utilizat aceste controale noi. Controalele sunt intuitive şi simple.
Să luăm ca exemplu grupul „Creare”. Aici veţi găsi toate funcţiile pentru inserarea mai multor tipuri de obiecte. Toate sunt conţinute aici – de la a crea un tabel sau un raport până la a crea macrocomenzi. De asemenea, această filă este punctul de pornire principal pentru crearea de obiecte noi. În timpul procesului de creare, fila funcţionează cu un obiect deschis activ. De exemplu, când deschideţi un tabel, noul formular va fi creat în baza câmpurilor de date din acest tabel.

1

Începerea lucrului cu Microsoft Office Access 2007

2

Titlul însuşi ne arată că întregul conţinut este destinat începătorilor. Este un set de şabloane predefinite pentru aplicaţiile bazelor de date, care poate funcţiona independent, ca bază de date cu funcţii complete. Când executaţi Microsoft Office Access 2007, apare întotdeauna fereastra cu selectarea şabloanelor de bază. În partea din stânga de aici veţi găsi o listă de şabloane predefinite. Şabloanele sunt împărţite în două grupuri. Categoria „Şabloane locale” conţine o listă de şabloane stocate local pe hard disk.
Alte şabloane fac parte din categoria „De la Microsoft Office Online”. Oricare dintre aceste şabloane se pot descărca de la site-ul Web Microsoft Office, dacă v-aţi înregistrat pentru serviciul Microsoft Office Online. Aveţi posibilitatea să vă înregistraţi pe site-ul Web Office Online. După înregistrare, se poate să descărcaţi un număr de instrumente de suport pentru baza de date, mai ales şabloane noi. Orice bază de date creată după un şablon conţine deja tabele, întrebări şi formulare. Din acestea se poate să utilizaţi doar o anumită parte. Prin urmare, nu este neapărat necesar să lucraţi cu toate elementele bazei de date construite. Dacă sunteţi începători, această caracteristică va fi cu siguranţă un ajutor pentru prima introducere în Microsoft Office Access 2007. Pentru activităţi şcolare, asiguraţi-vă că încercaţi următoarele baze de date:

• Facultate – Vă permite să păstraţi date despre corpul didactic, inclusiv informaţii de contact pentru situaţii urgente.2b

Efectuează înregistrări ale istoricului, activităţilor din facultate, ale datelor posibile din CV, cum ar fi, de exemplu, informaţii despre educaţie etc. În imaginea
următoare vedeţi o examinare a unui formular pregătit pentru înregistrarea facultăţii.

• Studenţi – Aceasta este o bază de date cu studenţi şi informaţiile lor de contact, cum ar fi domeniul de studiu, dacă urmează un tratament medical, cine este tutorele lor legal etc.

Panoul de navigare

Spre deosebire de versiunea anterioară, aveţi posibilitatea să răsfoiţi prin aplicaţie utilizând panoul de navigare. Cu aspectul şi proprietăţile sale, acesta se aseamănă foarte mult cu panoul de navigare din Microsoft Office Outlook 2007. Fereastra este concepută şi aranjată în funcţie de numeroasele opţiuni de afişare, de ex., în funcţie de obiectele din baza de date sau de vizualizările diferite care se leagă.

Afişarea filelor obiectelor deschise în prezent

3

Toate obiectele, cum ar fi Tabel, Interogare, Formular, Rapoarte şi altele deschise vor apărea afişate sub Panglică. Aveţi posibilitatea să comutaţi arbitrar între ele, la fel cum procedaţi cu ferestrele deschise în mod simultan în bara de activitate Windows principală.

Caracteristicile barei de stare

4Bara de stare din noua aplicaţie vă permite să modificaţi vizualizările curente ale obiectului activ cu ajutorul pictogramelor speciale. Pictogramele sunt afişate în partea din dreapta a barei de stare şi funcţionează ca nişte comutatoare. De exemplu, în tabele veţi vedea că vizualizarea poate fi „Vizualizare foaie de date”, „Vizualizare PivotTable” şi „Vizualizare proiect”.