Lecția 8: Proiecte – Crearea ERD pentru diverse contexte: Adăpostul de Animale, Liga I de Fotbal, cabinet medical, liceu, bibliotecă etc. Aplicarea cunoștințelor dobândite în contexte practice

Lecția 8: Proiecte – Crearea ERD pentru diverse contexte: Adăpostul de Animale, Liga I de Fotbal, cabinet medical, liceu, bibliotecă etc. Aplicarea cunoștințelor dobândite în contexte practice

Bine ați venit la lecția 8 a cursului nostru despre proiectarea bazelor de date! În această lecție, vom explora cum să creăm diagramele Entitate-Relație (ERD) pentru diverse contexte practice, cum ar fi adăpostul de animale, Liga I de Fotbal, cabinetul medical, liceul și biblioteca.

Crearea ERD-urilor pentru diverse contexte practice ne ajută să înțelegem și să proiectăm mai eficient bazele de date în funcție de nevoile specifice ale fiecărui domeniu. Aplicarea cunoștințelor dobândite în aceste contexte ne pregătește pentru a rezolva probleme reale din industrie și a contribui la dezvoltarea soluțiilor tehnologice.

Crearea ERD pentru Diverse Contexte:

a. Adăpostul de Animale:

  1. Entități:
    • Animale: cu atribute precum ID_Animal, Nume, Specie, DataSosire.
    • Adopții: cu atribute precum ID_Adopție, DataAdopție, ID_Animal, NumeAdoptator.
    • Personal: cu atribute precum ID_Personal, NumePersonal, Funcție.
  2. Relații:
    • Relație între Animale și Adopții: “Un animal poate fi adoptat de un singur adoptator, dar un adoptator poate adopta mai multe animale” (relație de 1-la-Mulți).
    • Relație între Personal și Animale: “Un personal se ocupă de mai multe animale, dar un animal este gestionat de un singur personal” (relație de 1-la-Mulți).

b. Liga I de Fotbal:

  1. Entități:
    • Echipe: cu atribute precum ID_Echipa, NumeEchipa, AntrenorPrincipal.
    • Jucători: cu atribute precum ID_Jucator, NumeJucator, DataNasterii, Pozitie.
    • Meciuri: cu atribute precum ID_Meci, DataMeciului, Stadion.
  2. Relații:
    • Relație între Echipe și Jucători: “O echipă poate avea mai mulți jucători, iar un jucător poate fi înscris într-o singură echipă” (relație de Mulți-la-Mulți).
    • Relație între Echipe și Meciuri: “O echipă poate juca în mai multe meciuri, iar un meci implică două echipe” (relație de Mulți-la-Mulți).

c. Cabinet Medical:

  1. Entități:
    • Pacienți: cu atribute precum ID_Pacient, NumePacient, DataNasterii, Gen.
    • Medicamente: cu atribute precum ID_Medicament, NumeMedicament, Doza.
    • Programări: cu atribute precum ID_Programare, DataProgramarii, ID_Pacient, ID_Medicament.
  2. Relații:
    • Relație între Pacienți și Programări: “Un pacient poate avea mai multe programări, iar o programare este asociată unui singur pacient” (relație de 1-la-Mulți).
    • Relație între Medicamente și Programări: “Un medicament poate fi prescris în mai multe programări, iar o programare implică un singur medicament” (relație de 1-la-Mulți).

d. Liceu:

  1. Entități:
    • Elevi: cu atribute precum ID_Elev, NumeElev, DataNasterii, Clasa.
    • Profesori: cu atribute precum ID_Profesor, NumeProfesor, Materie.
    • Cursuri: cu atribute precum ID_Curs, NumeCurs, ID_Profesor.
  2. Relații:
    • Relație între Elevi și Cursuri: “Un elev poate fi înscris în mai multe cursuri, iar un curs poate avea mai mulți elevi” (relație de Mulți-la-Mulți).
    • Relație între Profesori și Cursuri: “Un profesor poate preda mai multe cursuri, iar un curs este predat de un singur profesor” (relație de 1-la-Mulți).

e. Bibliotecă:

  1. Entități:
    • Cărți: cu atribute precum ID_Carte, Titlu, Autor, AnPublicare.
    • Cititori: cu atribute precum ID_Cititor, NumeCititor, DataInregistrare.
    • Împrumuturi: cu atribute precum ID_Împrumut, DataÎmprumut, ID_Carte, ID_Cititor.
  2. Relații:
    • Relație între Cărți și Împrumuturi: “O carte poate fi împrumutată de mai mulți cititori, iar un cititor poate împrumuta mai multe cărți” (relație de Mulți-la-Mulți).
    • Relație între Cititori și Împrumuturi: “Un cititor poate efectua mai multe împrumuturi, iar un împrumut este asociat unui singur cititor” (relație de 1-la-Mulți)